Medisch, Nieuws

Medische update

Het gaat helemaal de verkeerde kant op!!!


De oplettende lezer zal het opgevallen zijn: het is stil op Hilko’s Hiking Hoek.
Akelig stil.
Té stil!

De reden daarvoor is simpel: sinds de MESA-marche kamp ik met een voetblessure. Ik kán lopen, maar van harte gaat het niet. ’t Is meer hompel’n en strompel’n, zeg maar. Ik heb geprobeerd om het wat rustiger aan te doen, zodat er in de vakantie in ieder geval weer gewandeld zou kunnen worden, maar uit het feit dat de vakantie slechts één (1!) verslag opgeleverd heeft, blijkt wel, dat dat niet gelukt is.

Wat er loos is? Tja, dat wil ik zelf ook graag weten. Ik dacht dat ik de boel wat overbelast had, vandaar de zelf opgelegde rust. In de laatste week van de vakantie toch maar even naar de huisarts geweest en die kwam eigenlijk met min of meer dezelfde diagnose: mogelijk moeten mijn zooltjes aangepast worden. Jammer genoeg is daar pas 6 september plaats! Omdat ik toch het idee had, dat het iets beter ging (wishful thinking?,) heb ik twee weken geleden een Ronde Tjugchem-Meedhuizen gemaakt van vijf kilometer……

Tja, en dat was drie kilometer te lang!! Na een kilometer of twee begon de voet weer pijn te doen en sindsdien is het niet beter geworden. Sterker nog, het lijkt eerder minder te worden! De rechtervoet is duidelijk dikker dan de linker, de wreef doet zeer, de enkel is pijnlijk en normaal lopen (dus niet mank) lijkt onmogelijk. Nou dat kun je net gebruiken wanneer je Tambour-Maître bent en er ook nog een aantal wandelevenementen aan zit te komen!

Met nog een week te gaan tot de Tocht van Bommen Berend (2 x 40 kilometer,) ben ik bang dat ik die moet laten schieten, evenals de Walfridusvoettocht. De Ostfriesischer Freiheitsmarsch staat 10 en 11 september op de rol, maar ook daar heb ik een hard hoofd in. Eind september is dan de Tocht om de Noord en ik hoop van ganser harte dat ik dán toch weer normaal kan lopen, want ook het Pronkjewailpad moet nog afgemaakt worden!

Het niet kunnen wandelen geeft ook nog eens mentale klappen: de vakantie was….. saai, zo voelde het, dus echt opgekikkerd ben ik daar niet van. Ik mis twee, drie en misschien wel alle wandeltochten, de duizend mijl lijken verder weg dan ooit en de kilo’s vliegen er volgens mij aan. De huisarts stelde voor te gaan fietsen, maar dat is erg moeilijk te combineren met mijn manier van foto’s maken: tegen de tijd dat ik afgestapt ben en de camera gereed heb, is het onderwerp al ge- of vervlogen.

Ik wacht maar af, over twee weken kan ik terecht bij de podotherapeut en tot die tijd hou ik me bezig met mijn andere hobby: LEGO.

Ook leuk, maar ik mis het wandelen!!!!! 😪

Een gedachte over “Medische update”

  1. Dag Hilko,Knap balen is het als je vanwege een pijnlijke voet niet kunt wandelen, wat de oorzaak ook mag zijn.Heb je aan een jichtaanval gedacht? Niet dat ik daar last van heb, maar Bert af en toe wel. De voet en enkel zijn dan dik en erg pijnlijk. Met de Heuvellandvierdaagse had Bert er de laatste dag erg veel pijn door.  Gelukkig gaat het nu weer goed.Ik hoop dat bij jou ook de oorzaak van je klachten wordt gevonden en er iets aan kan worden gedaan.Heel veel sterkte en beterschap.Hartelijke groet WillemienVerzonden vanaf mijn Galaxy

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie